Rola eksperymentu w naukach ścisłych

Jeśli komuś o czymś opowiesz na pewno się tego nie nauczy. Jeśli opowiesz i pokażesz jest szansa, że to pojmie. Jeśli natomiast opowiesz, pokażesz oraz pozwolisz wykonać samodzielnie masz pewność, że Twoje nauczanie nie poszło na marne. Co należy zrobić aby w polskich szkołach eksperymenty na stałe zagościły do pracowni fizycznej, chemicznej czy biologicznej?

Efektywne nauczanie przedmiotów ścisłych powinno opierać się na eksperymencie. Z doświadczenia wiemy, iż uczniowie przychodzący do szkoły średniej, którzy mieli w gimnazjum lekcje prowadzone metodą eksperymentu lepiej radzą sobie na pracowniach specjalistycznych. To samo możemy zauważyć podczas zajęć laboratoryjnych, gdzie studenci mający w przeszłości możliwość nauki przedmiotów ścisłych poprzez eksperyment radzą sobie znacznie lepiej pod względem manualnym, planowania działań, analizy i wykonywania doświadczeń.

Wykorzystując nasze doświadczenia dotyczące prac przy różnego rodzaju metodach eksperymentalnych chcemy pomagać szkołom oraz innym podmiotom szkoleniowym w wyborze eksperymentów dla danego programu nauczania. Edukacja dla Przemysłu EDP Meritis świadczy usługi konsultacji i propozycji ćwiczeń z przedmiotów ścisłych. Opracowujemy programy doświadczeń (wraz z instrukcjami stanowiskowymi) z uwzględnieniem sprzętu, który posiada dana placówka. EDP Meritis oferuje również niezbędne pomoce naukowe sprawdzonych producentów, które przydadzą się z pewnością w pracowni fizycznej, chemicznej czy biologicznej. Nie zapominamy również o królowej nauk – matematyce. Oferujemy wyposażenie pracowni matematycznych ze szczególnym uwzględnieniem zastosowań matematyki w technice.

Zapraszamy do współpracy wszystkich, którzy zamierzają rozwinąć swoją bazę dydaktyczną w obszarze przedmiotów ścisłych.

Krystian Sadowski, 19.09.2015